create your own banner at mybannermaker.com!

Wednesday, June 9, 2010

akhir nye...

setelah sekian lama aku berhempas pulas dengan segala suka dan duka.. akhir nye aku telah berjaya menghabiskan pengajian aku... bila aku menyingkap kembali kisah lama aku.. aku bersyukur sangat2 kerana dengan izin-Nya aku telah menghabiaskan pengajian aku kali ini.. dulu aku penah belajar di peringkat yang sama seperti sekarang.. degree... tp ms tue jiwa aku masih lagi memberontak... lepas spm.. enjoy pun xabis lagi... dah nk sambung study.. degree lak tue..ms tue kt batu pahat... segala nya aku terima atas nasihat abang dan abah... tp aku gagal di pertengahan jalan.. mcm2 mslh yang timbul.... di akhir sem sebelum aku kene tendang... mak aku telah kembali kerahmatullah.... sekali lg aku bersyukur sebab die pergi dengan aku disisi nye... sem baru bermula aku tekad untuk sekurang2nye nak pointer yg bleh save aku... tp aku tewas... lepas mak ninggal, abah lak sibuk dok cr pengganti... adik2 aku sume nye xtahu.. ms tue... ader kakak mcm xder kakak.. ade abang, pecah belah... aku sendirian selesaikan masalah yg bersarang dalam kepala otak aku nie... bila adik dah tahu, merajuk plak... jenuh nak balik kg dr batu pahan ke kelantan.... jenuh nak cr tiket... aku ingat lg... petang tue aku call abag kata nak balik umah... klu tiket xder, aku nk sewa keto member drive balik umah... trus abang kelam kabut soh aku balik ostel tunggu die... balik ngan die... balik umah... adik dah kurus... xmkn kata nye... memerap kt bilik.... ngan abah pun xbercakap... kesah yang memang aku akn kenang smpai bila2...
setelah ape yang berlaku... klu di ikut kn hati mmg dah mls aku nk smbung blaja dah... tp bila aku tengok member2 aku sume dah bekerja... dah ader kete... dah hidup senang... aku jd dengki... dalam diam aku sambung belajar balik... alhamdulillah rezeki aku masih ade lagi... aku bermula dari bawah... bermula diploma utm-kktmpm, aku mengorak langkah untuk terus berjaya... segala kemahiran yang aku belajar di kktmpm dulu.. xpernak aku persiakan... segalanya aku gunakan sehingga hr nie... sekarang aku berada di unikl-bmi... dan setelah 3 tahun aku study, akhir nye... aku berjaya menamatkan pengajian ku... alhamdulillah.... aku akan grad dengan jubah dan pakai cap 4segi.... itu adalah hadiah untuk abah dan mak aku... untuk aku tebus segala kekecewaan aku dulu...
last... time cr keje yg xdapt2.....

No comments:

Post a Comment