create your own banner at mybannermaker.com!

Friday, January 1, 2010

perkenalan pertama-2

petang esok nye aku dpt surat yang menyatakan die memang nak berkenalan dengan aku. siap dengan gambar lagi. semua tue membuatkan aku tak dapat tidor dengan lena. buat beberapa hari kami saling bertukar surat dan bertukar pandang. mata hanya mampu memandang. mulut terkunci rapat tidak ingin meluahkan ape yang dirasa. setiap pergerakan di perhatikan. segala di luahkan di atas sekeping kertas.

setahun kami hanya bercakap melalui kertas. di tingkatan 2 aku mula bergiat aktif semula dengan sukan bola tampar yang memang menjadi permainan paling aku gemari. untuk meneruskan minat aku, aku terpaksa berkorban. terpaksa keluar seawal 8 pagi untuk latihan di sekolah lain dan petang masuk sesi persekolahan di sekolah aku.

2 minggu ia menjadi rutin aku setiap hari. satu pagi, aku melihat kelibat seseorang yang memang aku kenal. tapi aku tak berani nk tegur budak tue. die baru nak belajar main volleyball. memula aku gelakkan budak tue sebab memang die kene buli dan maki dengan teruk oleh abang2 senior. bila aku perhatikan balik, sah die lah orang nye khairul azhar. kesian lak aku tengaok die.. teruk die kene buli. tak sampai hati aku tengok die mcm tue. masa rehat, aku bg tau ustaz (coach yg train aku) yang aku nak ajar die cara main. aku ajar die cara nak 'dig' bola. dalam hati aku memang aku suke sangat lah. time tue je aku bleh nak cakap ngan die. lepas tue mula lah kami membisu. berminggu juga lah baru kami mula berbual. setahun lebih dengan hanya menggunakan kertas dan kini kami mula berbual mesra.

aku tanye die kenapa die joint team tue. jawapan die "saya suke tengok awak mai. dan dengan cara nie saje saya nak dekat dengan awak". serius betul mamat nie detik hati aku yang jahat. tapi itu lah kenyataan nye. dari sehari ke hari yang berikut nye kami makin rapat dan banyak lah gosip2 yang aku dengar lepas tue. di sekolah die lah. bila aku masuk kelas aku memang tak der gosip la yang aku dengar. sebab nye aku ngan die memang tak satu sekolah tapi nek bas sekolah yang sama.

kawan-kawan yang lain semua nye sporting jek. ader je peluang yang dorang bagi kat aku untuk memanja ngan die. bila ingat balik memang kelaka saat tue. tapi satu je yang aku diam kan dengan die. aku makan hati je. sikit pun aku xbagi tau die. sikap die yang suka serkap jarang dan cemburu tak menentu. kekadang aku rasa mcm aku lak yang jadi laki die jadi perempuan. tapi aku diam kan je.. setiap tuduhan yang die cakap aku iye kan sahaja. aku malas nak bertekak. hujung tahun 1996, aku dapat offer untuk mewakili negeri kelantan bawah 15 tahun. aku terima offer tue dan aku masuk team kelantan. dia kecewa sebab tak dapat. lagi pun die budak baru lagi.

dalam masa 3 minggu aku training, ader 3 4 kali die datang tengok. die datang ngan ustaz. tapi memang tak bercakap ape.. ader saje yang x kene di mata die. itu xboleh ini xboleh. last2 aku buat bodoh jek. biar je die balik mcm tue jek... geram di hati tak tertangung..

gaduh lagi ke lepas nie.... tungguuuuu sbb aku xder idea dah mcm mn nak smbung lak kesahh aku ngan eYo(khairul azhar) nie...

1 comment: