create your own banner at mybannermaker.com!

Friday, January 1, 2010

perkenalan pertama

1 jan 1995.
Mula melangkah ke sekolah menengah. hari pertama memulakan sesi persekolahan di tingkatan 1. Rasa takut, gelabah mula menguasai diri. sesi persekolahan pada waktu petang. berkumpul di kantin sekolah untuk menunggu pembahagian klas mengikut result upsr. Debaran semakin menjadi-jadi. sentiasa berdoa agar dapat bersama dengan kawan-kawan yang lain. "haryati maasom" terdengar nama ku di panggil. tersentap jantung ku bila nama di panggil. sedangkan rakan2 yang lain masih di kerusi. terpaksa ku gagah kan diri untuk melangkah mengikut teman2 baru yang sekelas dengan ku... kelas ke2 pandai... tapi aku xder lah pandai mana pun. 1A2 sekolah menengah hamzah machang. kelas yang akan aku lalui selama setahun bersama teman-teman baru. 6pm mula bratur di luar klas untuk balik.. masa yang paling menyeronokkan dapat naik bas sekolah untuk balik rumah.

seperti hari2 yang sebelum nye 1230pm naik bus untuk kesekolah dan balik 6pm. mata ku terpandang dengan seorang budak lelaki yang tidak sama sekolah ngan aku. memula aku abaikan jelah.. mungkin silap kot mata aku nie.. sebab aku memang suke memandang ke merata tempat..
esok nye, time balik sekolah sewaktu nk tggu bas tue melintas kt depan aku nie, sebelum aku melintas jalan. ader plak budak yang kurang hajar rok baling batu kt aku.. sekali kene kt kepala aku lk tue... sakit bukan main lagi... tapi aku abai kan je lah.... hahahaha.. begitu lah dengan hari2 yang berikutnye...ader saje benda yang nak dibaling kn.. dalam pada ms yang sama aku mencari gak sapekah gerangan budak yang nakal tue..

bila di perhatikan dak yg sama jek yg duduk di tmpat duduk paling blakang dan memang die lh yang selalu perhatikan aku. wow.. macam x pecaya la plak. tapi itu lah kenyataan. tapi hati aku tetap panas sebab ape yg die baling tue menyakit kan kepala aku... entah mcm mn tah aku termaki die lak... esok nye bukan batu yang di baling tapi bunga lak yang di tabur.. dah jadi mcm citer industan la plak.. hahahaha...

segela benda yang aku alami aku ceritakan pada teman baik aku, wani. dia memang cukup hangin dengan budak tue. macam nasihat die bagi kat aku. smpai lah yang terbaru aku kata budak tue tabur bunga.. tekedu kawan aku tue. seperti biasa die masih di tempat yang sama. aku hanya mampu tersenyum bila terpandang die. bila mata bertentang mata.. hahahaha.. hati mula terusik, jantung berdegup kencang. fuuuhhhh bepeluh aku di buat nye. seperti biasa, mesti ader benda yang menyinggah di kelapa ku, tapi petang tue kertas saje yang di buang.. aku biarkan je lah benda tue kat situ...

malam nye aku ter fikir, kenape kertas yang di baling.. huhuhuhuhuhu... esok nye semasa menunggu bas sekolah, aku ketempat kejdian untuk mengutip kembali kertas tersebut. dan alang kah terkejut nye aku bila membaca tulisan yang ada di situ. "boleh saya berkenalan dengan awak" ikhlas khairul azhar. hati mula berbunga-bunga. tengah aku tersenyum2 bas aku sudah sampai. aku mencari die dalam bas tapi xnampak pulak di mana die. mungkin keadaan bas yang sesak menyebab kan die terlindung.

sampai di sekolah macam biasa aku akan menceritakan semua nye pada wani. die bagi tau aku yang die nak balas surat tue. aku ikut kan saja walau hati aku mengatakan tidak. petang lepas abis sekolah wani bagi kat aku ape yang die tulis untuk aku bg pada budak tue.. aku baca isi nye. mcm2 benda die tulis... termasuk lah memaki dak tue.. bila baca balik, aku kesian lak nak bagi kat die. jadi, aku mengambil keputusan untuk menyimpan saje ape yang di tulis tue. sebenar nye ms dalam klas tadi aku dah tulis siap2 dah... hahahaha seronok tol hati aku... bila tiba masa nye, aku bagi benda tue kat die dengan cara yang sm... membaling kembali kertas tersebut kt die...
huhuhuhuhu.... sekali terkedu bie bila aku wt mcm tue...
hahaah

petang esok nye, cube teka ape yang aku dapat?

No comments:

Post a Comment